Läs igenom våra köpevillkor innan du beställer.
- Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för att betala inom 30 dagar finner du här.
- Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad konsumentkreditinformation finner du här.
- Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter att köpet genomförts eller varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
- Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
- Swish
I kassan slutför du din beställning. Du kommer via Klarna Check-out att få välja betalmetod. När du anger ditt personnummer gör Klarna en kreditprövning och en kreditupplysning kan komma att tas. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts. Vid nekade transaktioner eller tekniska fel på Klarna Check-out, kontakta Klarna, ring 08–12012010.
Annan leveransadress: Om du vill ha din leverans till en annan adress måste du ändra detta innan du lägger din order. Vi kan inte ändra adress på en lagd order.
Reservdelar: Tänk på att de flesta av delarna vi säljer är för den Svenska marknaden. Det kan finnas skillnader på mopeder från andra länder, även om det är samma märken. Vi erbjuder ett stort sortiment av begagnade delar för äldre årsmodeller till veteranmopeder och veteran-MC. Dessa delar är begagnade och brukade sedan tidigare. Vi har därför en kvalitetsnivå-beskrivning av dessa begagnade delar som det är viktigt att du tar del av före din beställning. Sista siffran i beställningsnummer är också definitionen på vår kvalitetsbeskrivning. Se noga på bilderna.
Hämta själv: Det går också bra att hämta varorna eller besöka oss i vår butik i Rösebäcken, Karlstad Kommun, mellan Kristinehamn och Karlstad. Välj avhämtning vid beställning, du får mail när ordern är plockad och klar för hämtning. Titta på öppettiderna före du åker. Varor för avhämtning skall hämtas inom 10 dagar från ordertillfället.
Ålder: Rösebäcken Cykel & Motor ABs e-butik ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Spårning: Vi lagrar alla beställningars IP-adress. I övrigt kommer vi att skydda dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen och vi följer GDPR. Vill du ha all information vi lagrat om dig så skicka ett mail till: kontakt@rosebacken.se
Beställning: Görs i vår e-butik. Titta noga på bilderna och ta hjälp av de sprängskisser vi har och som vi ständigt försöker utöka. Observera att vi aldrig restnoterar produkter som tillfälligt är slut. Sådana produkter måste beställas om på nytt vid ett annat tillfälle.
Körbara fordon/Renoveringsobjekt: Köp från dessa två kategorier hämtas i huvudsak på Rösebäcken (om inget annat har överenskommit). Du har 14 dagar från orderdatumet på dig att hämta ditt objekt. När du kommer till oss för att hämta ditt objekt och inte är nöjd med vad du ser om ditt objekt, återbetalar vi hela handpenningen. Kommer du inte inom 14 dagar förfaller handpenningen och den återbetalas ej. Köper du andra varor samtidigt med köp från Kategorierna Körbara
fordon /Renoverings-objekt i vår e-butik, innebär det att du måste hämta alla varorna i vår butik på Rösebäcken.
Vill du köpa andra varor och får dom hemskickade gör du ett separat köp för dessa och ett separat köp från Kategorierna Körbara fordon/Renoveringsobjekt, dvs. två separata köp.
Leveranstid: Vi skickar normalt varor varannan dag. Lägg gärna din beställning vardagar före 14:00, så försöker vi skicka så snabbt som möjligt.
Garanti: Gäller enbart tillverkningsfel på nytillverkade produkter, dock ej kundspecifika tillverkade delar. På trimprodukter gäller garantin tills produkten är urplockad ur sin förpackning. Garanti gäller således inte på monterade produkter.
Rösebäcken Cykel & Motor AB har inget ansvar för händelser i samband med användandet av sålda produkter, nya som begagnade. Tändsystem typ HPI, Kokusan, samt svartlackerade detaljer såsom, avgassystem, cylindrar, topplock mm, innefattas inte heller av garantier. Munstycken av alla slag till förgasare tas ej i retur. Vi kan inte garantera att returnerade munstycken ej har varit provade eller monterade och då kan vi inte sälja dessa som nya till nästa kund.
Reklamation: Har vi levererat en vara som det är fel på? Det första du gör är att maila oss på kontakt@rosebacken.se för godkännande av reklamationen. Bifoga gärna bilder på vad som är fel på produkten Skicka inte en reklamation innan vi har godkänt den. Om din reklamation behöver returneras så står vi för fraktkostnaden. Vi skickar i så fall en returfraktsedel till dig. Ange alltid ordernummer/fakturanummer eller kundnummer för att underlätta hanteringen.
Felleverans: När vi har levererat fel vara till dig, kontakta oss på kontakt@rosebacken.se Vi skickar så snabbt som möjligt rätt vara/varor och en returfraktsedel så du enkelt kan returnera de felaktigt levererade delen/delarna, vi står för fraktkostnaden och ber så mycket om ursäkt.
Ångerrätt/Återköp: Öppet köp i 14 dagar från datumet du har tagit emot varan. Varan skall returneras i sitt originalemballage. Om varan ej är i fullständigt nyskick när vi återfår den, eller utan förpackning, eller över 14 dagar, så gäller ej återköpet. Du som kund står själv för returfrakt vid alla återköp. När vi har godkänt och mottagit din retur får du dina pengar tillbaka inom ca 14 dagar. Vi återbetalar oftast via den betalmetod du använde vid ditt köp. Tänk på att vi inte gör några byten, vill du ha andra varor lägg en ny order. Kontakta oss för återköp på kontakt@rosebacken.se
Retur: Du har alltid rätt att ångra din beställning i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, räknat från den dag du mottagit ditt paket (ångerfristen). Du står själv för returfrakten. Vi gör inga byten, lägg en ny order på produkt du ville ha. Kontakt i returfrågor sker på kontakt@rosebacken.se Ange ditt telefonnummer om du vill att vi kontaktar dig. Ange alltid i mailet anledningen till returen och vilken åtgärd du önskar.
Tänk på att: Returnerade delar får inte varit monterade eller skadade på något sätt och skall returneras i originalförpackning. Var försiktig när du öppnar förpackningarna ifall du behöver returnera. Vi vill helst ha hela förpackningar tillbaka. Det är givetvis helt ok att öppna förpackningarna men vi ber dig vara lite försiktig ifall du behöver skicka tillbaka den. Vi ber dig att skydda originalförpackningen genom ett yttre emballage när du skickar den till oss.
Några saker tar vi inte i retur: Tändsystem, delar till tändsystem, munstycken, kapade/sågade/klippta delar såsom t.ex. bensinslangar, lister, kablar, eller på annat sätt påverkade/förändrade av kunden/köparen.
Cylindrar och kolvar som har skurit/nypt genom felaktig bränsleblandning, felaktigt montering, överhettning /övervarvning etc. bytes inte på garantin. Likaså felaktigt monterade rörliga delar som lameller, lager, växellådsdelar bytes inte på garantin. Kundspecifika tillverkade delar bytes ej och kan ej återköpas av oss. På grund av hygieniska skäl tar vi inte returer på hjälmar. Var noga och mät omkretsen på huvudet strax över öronen. Då får du ett exakt mått som du sedan kan stämma av med rätt hjälmstorlek.
Åtgärder inkörning: Alla cylindrar, kolvar och kolvbultar, nållager måste inoljas noga med tvåtaktsolja vid montering. Det krävs inkörning på minst 50 mil. Under inkörningsperioden skall fullgas undvikas, ett varierat gasläge är att rekommendera (dock ej fullgas) för att få fullgod smörjningseffekt och undvika överhettning, använd minst 3% tvåtaktsolja.
Transportskador: Vid fraktskador skall du anmäla detta till fraktbolaget, som hjälper dig att fylla i en skadeblankett. Meddela också oss på kontakt@rosebacken.se
Ej utlöst paket hos ombud: Du är som kund ansvarig för att ditt paket hämtas under avsedd tid. Om ett paket kommer tillbaka till oss så kommer vi att fakturera dig en avgift på 100 kronor plus frakt och returfraktkostnaden. Du har 10 dagar på dig att betala denna faktura. Uteblir betalningen lämnas fakturan vidare till inkasso för vidare hantering. Observera att det skickas ingen påminnelser för denna faktura, det är 10 dagar som gäller. Vill du ha din order skickad igen så tillkommer en ny fraktavgift.
Produkter: Flera av våra produkter är nytillverkade, ibland behövs viss bearbetning för att få dem att passa perfekt. Vi försöker fotografera så bra som möjligt och dessutom i text beskriva så bra som möjligt. Notera också att stor del av artiklarna är begagnade/brukade och kan därför inte jämföras med nyproduktion. Några kan dessutom vara NOS artiklar. Större delen av nya artiklar är kopior. Är det originaldelar så står det oftast uttryckligen på artikeln. Se vidare vår Kvalitetsbeskrivning. Rösebäcken Cykel & Motor AB äger rätten att neka beställningar avsedda för vidare försäljning till tredje part.
Sekretesspolicy: De personuppgifter du lämnar här kommer endast att användas av Rösebäcken Cykel & Motor AB och betrodd tredje part. Uppgifterna kommer inte att lämnas ut till utomstående ej betrodd tredje part. Vi behandlar dina personuppgifter enligt gällande bestämmelser och lagstiftning.
Marknadsföring: När du lägger en order hos oss så accepterar du att vi kan använda dina uppgifter för att styra vår marknadsföring. Våra samarbetspartners följer gällande branschstandarder och skyddar känsliga personuppgifter såsom kortnummer t.ex. med SSL-kryptering. Du har alltid rätt att få tillgång den information vi har lagrad om dig och att få den raderad om den är felaktig eller irrelevant, kontakta oss vid behov.
Upphovsrätt: Innehållet på webbplatsen är skyddat av upphovsrätt. Produktnamn och logotyper kan vara skyddade av varumärkesrätt eller enligt marknadsrättslig lagstiftning. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från Rösebäcken Cykel & Motor AB.
Distansavtalslagen/Tvister: Vi följer distansavtalslagen, med dess möjligheter till ångerrätt. Vi hoppas att vi kan lösa alla eventuella returfrågor oavsett hur de har uppstått så att du som kund blir helt nöjd. Om du har frågor rörande reklamationer, din ångerrätt eller andra frågor som rör din beställning är du välkommen att kontakta oss på mail: kontakt@rosebacken.se. Du som är konsument kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer. Som konsument har du även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr. Alla eventuella juridiska tvister skall avgöras i svensk domstol (Karlstad) och enligt svensk lag.
Godkännande köpevillkor: När du har lagt en order till oss innebär det att du som kund har accepterat och tagit del av våra samtliga villkor och policys som är beskrivna på vår webbplats.
65596 Väse, Sverige
Organisationsnummer: 559486-6021